Aankondiging en oproep aan studenten jaar 2 (juli 2019)

Aankondiging en oproep aan studenten jaar 2 (juli 2019)

Live at

de originele oproep op Mywdka (ELO)

LEISURE LAB VOOR DE VEERKRACHTIGE STAD

Project als  Fieldlab

Dit jaar kan je kiezen om je project ‘live’ vanuit de stad vorm te geven. We gaan samen op lokatie werken in het ‘Leisure Lab voor de Veerkrachtige Stad’ in samenweking met EMI.

Circa 25 studenten (één klas) kunnen meedoen aan het Leisure Lab voor de Veerkrachtige Stad. Wil jij één van de 25 zijn? Geef je hier op: IK DOE MEE AAN HET LEISURE LAB

Je volgt in grote lijnen hetzelfde programma als de reguliere projectklassen, echter het thema en de locaties zijn net even anders. Thematisch zal de focus meer liggen op de sociale kant van stedelijke ontwikkeling. Natuurlijk nog altijd gedacht vanuit leisure productie.

Wat

Het Leisure Lab voor de Veerkrachtige Stad. In dit fieldlab gaan we samen met bewoners, bezoekers, lokale partijen én JOU een dialoog aan met de stad en de stedelijke gebruikers om vervolgens samen Leisure belevenissen te ontwikkelen en deze waar te maken.

Waarom

Om te onderzoeken op welke manieren leisure kan bijdragen aan een livable & lovable stad, om samen de Rotterdamse stadscultuur te versterken. En om met elkaar uitdagend onderwijs te maken.

Hoe

We hebben ruimte gemaakt in het projectonderwijs in jaar 2 om met één van de klassen letterlijk de wijk in te gaan om daar vanuit het lab met bewoners, ondernemers en andere partners een bijdrage te leveren aan relevante stedelijke vraagstukken zoals bijvoorbeeld gentrificatie, superdiversiteit, klimaateffecten, over-toerisme, winkelleegstand en de programmering van de openbare ruimte. Wekelijks werken we dan samen op locatie buiten de academie. Natuurlijk komen we geregeld terug om ervaringen uit te wisselen met de andere 2e jaars teams (en je volgt verder ook hetzelfde programma met dezelfde eisen als de andere 2e jaars).

Wie

Jij! Het afgelopen jaar heb je je ondergedompeld in een Rotterdamse wijk en hebt daar ervaren wat de identiteit van zo’n wijk is. Wat voor een verscheidenheid aan aanbod er is en vooral ook wat voor verschillende bewoners er samenleven en hoe interessant de wijken kunnen zijn voor bezoekers. Wil je deze ervaring volgend jaar verder uitbouwen? Heb jij hart voor de stad en wil je programma’s ontwikkelen voor en vooral met de stad?

Docenten

Maarten Jan van ’t Oever, Linda Ammerlaan &  Desiree Kerklaan