PORO

PORO

Live at https://us04web.zoom.us/j/73433569616?pwd=dHZvY2lSYmtUOWFJQmRzNFBBbWo1UT09
Bob Poelsma, Kyra Tirion, Helena Holm

Concept

The Rotterdam Pop-up Route is bezig met het opzetten van een kunst route in Rotterdam. Als organisatie hebben wij een concept bedacht voor een probleem dat zich afspeelt in geheel Rotterdam.

Veel winkelstraten kampen met veel leegstand, hierdoor is er een treurige en ongezellige sfeer ontstaan. Uit ons onderzoek naar dit probleem is gebleken dat er hierdoor een stuk minder mensen de winkelstraten met plezier bezoeken.

Het idee is om een route door verschillende winkelstraten in Rotterdam uit te stippelen. Op deze route willen we de etalages van de leegstaande panden opvullen met kunst. Studenten van de Willem de Kooning Academie zullen hun kunst beschikbaar stellen.

Uit de interviews en enquêtes die we af hebben genomen bij bezoekers en bewoners van de leegstaande panden is naar voren gekomen dat onze kunstroute de sfeer kan herstellen. Ook zal er hierdoor meer winkelend publiek naar winkelstraten toe komen. Dit zal onder andere voordeel opleveren voor de winkeliers én voor de eigenaren van de lege winkelpanden.

Samen willen we deze Pop-Up ervaring uitwerking tot een kans om het thema leegstand aan te kaarten met een creatieve oplossing.

Interventie

Als interventie hebben wij interviews afgelegd met de omwonende van onze eerste route, namelijk de Bergse Dorpsstraat. Ook zijn wij met kunst de straten op gegaan om te vragen wat de door ons gekozen doelgroep ervan vond. Met vele enthousiaste reacties zijn wij ons concept gaan doorzetten.

Doelstellingen

PORO kan binnen een periode van 1 maand (vanaf februari) een professioneel bedrijf overhalen voor een samenwerking om gezamenlijk een waardeketen te creëren.

PORO kan met de kennis van de vorige uitvoer de handelingen tussen verschillende stakeholders beter inplannen, waardoor PORO meerdere (ongeveer 3) kunst routes kan vullen in een kortere tijdsperiode van een maand.

PORO weet zich een professionele en een serieuze houding te geven door samen te werken met een stakeholder en door het over te brengen naar de doelgroep doormiddel van een groot bereik (meer dan 2.000 volgers op instagram voordat de eerste kunstroute heeft plaats gevonden.

Samenwerkingspartners

  

Uitvoer

              Uitvoer Bergse Dorpsstraat in December term 2.1

            Uitvoer Mauritsweg in April/Mei term 2.2