Me.Raki

Me.Raki

Live at https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_MDYxOWNkYmQtMmQ0ZC00ODg3LThhMjgtZjQ1NzkwMzRhZjk3%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22ca6fbace-7cba-4d53-8681-a06284f7ff46%22%2c%22Oid%22%3a%220b14882f-dcff-4e14-950f-eb84dac74f76%22%7d
Vera, Elias, Anita

WELKOM BIJ Me.Raki

#FINDRAKI on

Instagram: @me.raki010

Email: info.meraki010@gmail.com

Website: https://infomeraki010.wixsite.com/meraki

 

 


Welkom bij onze showcase!

Wij gaan jullie vandaag meenemen in onze laatste editie “streetknowledge”!!

Anita laat jullie een toffe uitvoer zien van 2 Rotterdamse dansers Emma en Annabel, die een freestyle performance doen aan de Rijnhaven in Rotterdam-Zuid. Hierna neemt Vera jullie mee in een live interview met bmx’er Yana Muradova. Yana verteld kort over haar achtergrond en passie voor de urban sports wereld.

Elias zal aan het einde het woord pakken en vertellen over hoe onze Legacy wordt doorgezet. Dit doen we d.m.v. een kleine presentatie en video.

Kom vooral langs en wij hopen dat jullie kunnen genieten van onze show!

 


PROPOSITIE

Me.Raki biedt insights binnen de Rotterdamse street culture scene door middel van video’s en interviews over gepassioneerde Rotterdammers.

MISSIE & VISIE

Me.Raki heeft altijd een grote affiniteit met betrekking tot street culture gehad. We zien dat deze street culture een groot deel uit maakt van de Rotterdamse identiteit. Dit zie je terug aan alles dat de stad te bieden heeft. Denk aan verschillende skateparken, street art/murals, organisaties als POW! WOW!, RSCW en een groot aanbod aan verschillende urban dansscholen. Ook zien wij dat Rotterdam zichzelf nog niet volledig als street culture stad heeft weten te positioneren onder bewoners uit andere steden.

Wij geloven dat Rotterdam de capaciteit heeft om dè street culture stad van Nederland te worden. Onze visie is een tolerant, inclusief en uitnodigend Rotterdam voor mensen uit andere steden met dezelfde passie. Wij als Me.Raki dragen hier aan bij door mensen uit andere steden de waarden in te laten zien van wat de stad te bieden heeft. Onze missie is hiermee hun beeld te verreiken en de stad toegankelijker te maken voor mensen van buitenaf.

WHO IS MERAKI?   GET TO KNOW US! #FINDRAKI

NIET KIJKEN, MAAR SCANNEN!   #FINDRAKI


MEET RAKI

Het verhaal van (me)Raki

Yo mijn naam is Raki! Ik ben samen met mijn familie ontstaan in een artpiece. Het werd mij verboden om buiten het piece te stappen, want mij werd verteld dat ik niet voor een wereld gemaakt was als deze. Dit maakt mij alleen nog maar meer gefascineerd en voelde een steeds grotere drang om de buitenwereld te ontdekken. Ik ontdekte dat ik mij kon verplaatsen d.m.v. creatieve uitingen en dit was mijn uitweg!  

Ik besloot om uit mij artpiece te ontsnappen en mijn oude leven achter mij te laten. Ik ontdekte op mijn reis dat de stad helemaal niet zo gevaarlijk en kill is.  

Tijdens mijn reis kwam ik in contact met kunstenaars, dansers en muzikanten binnen de urban culture. Ik merkte dat er een verkeerd beeld van wordt geschetst werd en besloot om hier iets aan te doen. Deze cultuur is namelijk een belangrijk deel van de identiteit van Rotterdam. 

Door samen te werken met mensen binnen deze disciplines wil ik de wereld op een creatieve manier laten zien wat deze mensen drijft en waarom ze doen wat ze doen. Ik ga met ze in gesprek in interviews en ik zorg er op onverwachtse momenten voor dat ze een fysiek podium krijgen om op straat hun ding te doen. Houdt je ogen dus goed open want ik ben ook zo weer weg, wie weet zie je me wel voorbij komen in de stad.  

Elke dag ben ik weer blij dat ik ontsnapt ben uit mijn artpiece, ik begin deze stad met de dag meer te waarderen. Daarom hoop ik dat ik andere in kan laten zien wat voor mij de stad zo mooi maakt.

NIET KIJKEN, MAAR SCANNEN. #FINDRAKI 


NAAM

Meraki (may-rah-kee) | Greek

Staat voor iets doen met je volledige ziel, passie, liefde en creativiteit of je ergens aan wijden. Dit zijn richtlijnen die wij als leisure producers willen uiten in ons concept. Dit doen we door ons fictieve character Raki. Ons bedrijf heet daarom Me.Raki wat te vertalen is naar Me Raki.

ORGANISATIE VRAAG
Hoe kunnen wij d.m.v. het inzetten van verschillende disciplines binnen de street culture de citymarketing van de stad Rotterdam bevorderen binnen de steden Amsterdam, Den Haag en Eindhoven?

COMMUNICATIE VRAAG
Hoe kunnen wij communicatie inzetten om Rotterdam te positioneren als een tolerante, inclusieve en uitnodigende stad op het gebied van street culture door middel van citymarketing?

CAMPAGNE VRAAG
Hoe kunnen we er voor zorgen dat de video’s en interviews omtrent de verschillende disciplines op de juiste manier geïnterpreteerd worden en we bewustwording creëren op het moment dat het bij onze doelgroep terecht komt?

MEET RAKI.  #FINDRAKI #STREETKNOWLEDGE 


INTERVENTIES

1e interventie 

Wat gaan we doen? 

We willen een Instagram pagina en een website aanmaken als eerste contact voor de doelgroep. Hiervoor moeten wij de huisstijl af hebben. Hieronder vallen de naam, het logo, ons karakter, de kleuren, de verschillende lettertypes en tone of voice. 

Om hiermee te starten is het belangrijk dat we eerst onze missie en visie uitgewerkt hebben. Ook is onze storyline hierin belangrijk. Daarnaast moeten we eerst onze organisatiedoelen op een rijtje hebben zodat we hier naartoe kunnen werken en kunnen verwerken in onze uitingen. Het belangrijkste bij deze interventie is aan de doelgroep duidelijk maken waar wij voor staan, dit is namelijk de basis waaruit wij gaan werken.    

Hoe gaan wij dit doen? 

Na het aanmaken van de website en Instagram pagina moet hier content op geplaatst worden. Om een duidelijk overzicht te hebben van al onze content hebben we deze in een content kalender gezet (zie bijlage 1: content kalender). Het is belangrijk om consistent te posten en de resultaten hiervan goed in de gaten gehouden. Zo zien we namelijk ook of de content die we posten aanslaat bij de doelgroep. Beide platformen hebben een ander doel:  

Instagram: De Instagram is er voornamelijk op gefocust mensen op de hoogte te houden en te enthousiasmeren over wat we doen. Uiteraard wordt dit platform ook ingezet als promotiemiddel om bekendheid te creëren en aandacht te trekken voor ons doel.  

Webstie: De website is voornamelijk ter ondersteuning van onze Instagram. Deze zal voornamelijk dienen als informatieplatform. Mensen kunnen hier onze ingrepen en uitvoeringen zien, waar wij voor staan en wat we willen bereiken.  

Waarom gaan wij dit doen? 

We willen onze brand tot leven brengen en wij denken dat het beste middel daarvoor sociaal media en een website is, omdat het toegankelijk is voor onze doelgroep. Buiten dat is het een van de meeste voorkomende toutchpoints bij onze doelgroep. Wij creëren onze content, zodat mensen zich hiermee kunnen identificeren en een goede custumor relationship kunnen opbouwen.   

WHO IS MERAKI? GET TO KNOW US. #FINDRAKI


2e interventie  

Wat gaan we doen? 

Bij de tweede interventie willen wij nog meer naambekendheid gaan creëren. Dit willen wij gaan doen door het in zetten van stickers en QR-codes.  

 Hoe gaan wij dit doen 

Stickers: voor de stickers moeten we ons logo klaar hebben staan. Om de aandacht te trekken met onze brand willen wij diverse vragen op de stickers zetten en ook echt het Rotterdamse naar buiten laten komen, door typische Rotterdamse uitspraken erop te zetten 

Wij willen ons logo bij elke sticker en/of interventie duidelijk weergeven, zodat mensen ons gelijk herkennen.  

QR-codes: wij willen gebruik gaan make van QR-codes, dit doen we via https://gratisqrcode.nl/aanmaken. Met de qr codes willen wij mensen makkelijk naar onze platformen laten lijden. Ook willen we ze naar een ander platform laten sturen om antwoord op onze vragen te laten geven.  

Waarom gaan wij dit doen? 

Wij willen stickers gaan gebruiken als middel om data te verzamelen, omdat je het makkelijk kan uitdelen, ze blijven lang mooi en je mag het overal in de stad plakken. Ook zorgen de qr-codes ervoor dat je iets non interactief, interactief maakt. Dit schenkt veel waarde voor ons, omdat wij dan makkelijk veel data kunnen verzamelen zonder dat we gelijk met die persoon in direct contact hoeven te komen.  

WHO IS MERAKI? GET TO KNOW US. #FINDRAKI


CONCEPT

Street knowledge, is een concept waarin we video’s en interviews maken samen met (amateur) professionals binnen de street culture scene. Al onze content wordt op herkenbare plekken in Rotterdam gefilmd. De vraag waar we elk interview mee eindigen is simpel: “Wat betekend street culture voor jou?”. Hiermee proberen we de waarden te benadrukken over wat de street culture inhoudt voor de talenten. Andere elementen binnen ons concept is de layout van onze content. Bij elk interview hebben we een oranje rand rond het beeld staan, dit helpt bij de herkenbaarheid van onze content. Ook zorgen we er voor dat we een constante lijn hebben in de manier waarop we posten, elk talent wordt op dezelfde manier gepost; een introductie post, video van de uitvoer en het interview. Bij elke sociale uiting betrekken wij twee hashtags die worden geassocieerd met onze organisatie; #findraki #streetknowlegde. Wij maken deels gebruik van effectconcept, ons doel is namelijk onze doelgroep te laten zien wat Rotterdam te bieden heeft binnen de street culture. Doordat wij de stad Rotterdam verbinden met de street culture scene uit verschillende steden, maken wij een overlapping met het associatieconcept. Het doel van dit concept is het overdragen van informatie waarin we een insight bieden binnen de Rotterdamse street culture. Wij willen dat onze doelgroep zichzelf kan associëren met dit stukje Rotterdamse identiteit.

MEET RAKI.  #FINDRAKI #STREETKNOWLEDGE 


POSITIONERING

Me.Raki positioneert zich als communicatie organisatie waarmee we via ons online platform bewustwording creëren rondom street culture. De onderscheidende factor is dat we Me.Raki hierbij inzetten citybranding tool. Dit doen we aan de hand van storytelling.

Dit is niet iets dat onze concurrenten doen (zie ‘concurrenten’ bijlage 1). Onze storytelling is een middel waarmee we onze boodschap (content) delen. Raki zorgt er voor dat de content toegankelijker wordt voor onze doelgroep. Het wordt zo op een luchtige en makkelijke manier gedeeld waardoor de boodschap sneller blijf hangen bij onze doelgroep.

AGENDA 2020/2021

Op ons Instagram account zal wekelijkse content van de dans en urban sport disciplines te vinden zijn, die zal om de week wisselen. Dat betekend ook dat er wekelijks content wordt geschoten. Wat betreft de street art discipine, Wij gaan met het gebouw een fysieke uitvoer inzetten voor begin juni. 2 april gaan wij beginnen met het maken van de promotievideo om de artiesten aan te trekken. Nadat alles in april is kortgesloten en bedacht gaan wij begin mei, starten met het daadwerkelijk schilderen van het gebouw.

Om duidelijk zichtbaar te blijven op de feed van onze doelgroep willen we drie keer per week posten; 1 post (foto) ter indicatie, 1 video over de uitvoer en 1 interview over de maker(s). De invloed hiervan meten we door te blijven checken of de interactie tussen onze posts en de doelgroep blijven groeien, hiervoor houden we de statistieken om de twee weken in de gaten.

MEET RAKI.  #FINDRAKI #STREETKNOWLEDGE 


STRATEGIE

MeRaki bevind zich in een Red Ocean. Binnen de stad hebben we geen concurrenten (alle organisaties die street culture promoten dragen bij aan onze missie: Rotterdam als street culture stad branden). We onze twee grootste concurrenten zijn Eindhoven (Eindhoven 365) en Tilburg (Ticket To Tilburg) ook zij proberen zichzelf te positioneren als street culture stad.

De strategie van Me.Raki focust zich op voornamelijk informeren van onze doelgroep (zie bijlage 2), dit doen wij door middel van het gebruik van cross mediale communicatie. Ook zetten we zowel actieve als passieve promotie in. De merchandise, stickers en YouTube adds zijn bijvoorbeeld passieve vormen van promotie die doorlopend zijn gedurende het hele project. De overige kanalen zijn communicatievormen waarbij we actief aan het promoten/communiceren zijn. We zullen actief zijn op verschillende media kanalen en ook fysiek aan onze zichtbaarheid werken.
Door middel van het informeren van onze doelgroep willen we ze beïnvloeden en activeren om de stad te bezoeken.

 

 

 

 

 

MEET RAKI.  #FINDRAKI #STREETKNOWLEDGE