Steurp

Steurp

Live at https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZWMyYzNlYzgtMDIwZi00Yjk2LTllNWEtYTI5M2JlYTQ4MDQz%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22ca6fbace-7cba-4d53-8681-a06284f7ff46%22%2c%22Oid%22%3a%2297b6458a-99ac-4fa1-95aa-643ebb07333d%22%7d
Gavin Rutten, Amber Schippers, Brett van Dorst

 

Steurp  

Steurp wil zich  als organisatie op de kaart gaan plaatsen, dit door middel van veel promoten zodat de hele stad weet wie wij zijn en waar wij voor staan. Wij willen het onveilige gevoel en de onveiligheid van vrouwen op straat verbeteren. Het blijkt dat de meeste vrouwen hier te veel mee te maken krijgen, op het moment dat ze zich in Rotterdam op straat begeven. Uit ons onderzoek blijkt het dat vooral ‘s avonds en ‘s nachts het onveilige gevoel het meest aanwezig is. Door dit aan te pakken kunnen wij een grote bijdrage leveren aan de leefbaarheid binnen de stad.   

Daarbij zo veel mogelijk mensen bewust maken van het probleem, en ervoor zorgen dat zei in een ander licht naar het probleem gaan kijken. Hierbij dan ook de boosdoeners aanpakken doordat ook hun hopelijk anders gaan kijken naar wat catcalling nou eigenlijk is en wat het met mensen doet.  

  

What we did 

  • Impactvideo maken, met een voice over van iemand die één van de verhalen verteld. Deze video op locatie aan voorbijgangers tonen, dit om impact te maken en om bewustwording te creëren.  
  • Virtuele expo. 
  • Stickers met een QR-code, die leidt naar onze website en onze verhalen, deze stickers hebben we op de locaties van de verhalen geplakt. Zodra mensen de sticker zien, en deze scannen, zullen ze getriggerd worden door de verhalen, en zullen zo verder lezen op de site. Zo komen ze uiteindelijk ook uit bij onze kaart en de enquête.  
  • Een kaart met daarop ingekleurde gebieden. De ingekleurde gebieden staan voor locaties waar de verhalen die wij verzameld hebben zich afspelen. Zo kunnen wij aantonen waar de onveilige locaties zijn in Rotterdam. 
  • Verhalen verzamelen, die wij weer kunnen gebruiken voor onze social media, onze website en onze kaart.  
  • Social media waarop wij belangrijke trends en nieuwsberichten naar buiten brengen.   

About us   

Onze onderzoeken voeren we thuis uit doormiddel van deskresearch. Onze fieldresearch voeren we uit in het centrum van Rotterdam. Ook willen we bepaalde specifieke wijken bekijken om te zien waar deze ervaringen heftiger en meer aanwezig zijn.  

Tijdens het verwerken van de verzamelde data, komen we fysiek bij elkaar om alles samen te voegen en te vergaderen welke data relevant is en welke niet. Ook kunnen we tijdens dit overleg duidelijk bespreken welke stappen we gaan ondernemen.   

Rollenverdeling:  

  • Brett: Woordvoerder en Website maker   
  • Gavin: Onderhouder van Instagram en communicatie  
  • Amber: Onderhouder van Instagram  

Programma 

15.20 : Start in Teams meeting + intro video

link: https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_ZWMyYzNlYzgtMDIwZi00Yjk2LTllNWEtYTI5M2JlYTQ4MDQz%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22ca6fbace-7cba-4d53-8681-a06284f7ff46%22%2c%22Oid%22%3a%2297b6458a-99ac-4fa1-95aa-643ebb07333d%22%7d

15.30 : Het Steup museum

link: https://www.artsteps.com/embed/60acac46c6ff57a57b369af7/560/315

15.45 : Afsluiting + legacy

 

Platformen