The taste of live

The taste of live

Live at
Jill Voois, Irini Saplateras, Lisa van Rietschoten

Vraagstuk:

Hoe kunnen we horecaondernemers steunen in tijden van corona?

Omschrijving:

Wij willen horecaondernemers steunen met ons concept. Wij organiseren samen met onze partner 30ML een cake & tea tasting livestream. Het idee is om de livestream te houden vanuit de vestiging van 30ML Hart van Zuid. Er wordt een pakketje samengesteld van 6 taartjes en 6 theeën. Mensen kunnen zich aanmelden bij ons of bij 30ML tot 4 dagen voor de livestream. Op de dag van de livestream kan je het tasje op komen halen bij 30ML, als je daar echt niet in de gelegenheid voor bent kunnen wij het in het uiterste geval nog thuisbezorgen. Tijdens de tasting willen we kijken of de deelnemers een aantal producten die wij hebben gebruikt bij het bakken kunnen raden. Ook geven we wat informatie over 30ML zelf en over de thee die we serveren.

Impact:

Ons doel is door deze livestream extra inkomsten te genereren voor 30ML, en hun ook op de kaart zetten. Op deze manier hebben zij meer klanten die misschien op een later tijdstip bij hun bestellen. Er zijn al een aantal online wijnproeverijen georganiseerd de afgelopen tijd, en wij willen echt iets anders doen, wat tot nu toe nog niet is gedaan. Ook merken wij dat mensen behoefte hebben aan contact en wij willen hier op deze manier op inspelen, door de tasting interactief te maken.

Uitvoer:

In samenwerking met 30ML zijn we donderdag 4 februari live gegaan voor de caketasting! We hadden bij elkaar 20 aanwezig die allemaal hun eigen 30ML box opgehaald hadden of bezorgd hebben gekregen aan huis. Bij ieder pakketje zat een persoonlijk handgeschreven kaartje voor de deelnemer. Op deze manier maakte we het iets persoonlijker zodat de deelnemer zich al wat meer op zijn gemak voelt tijdens de tasting.  We gingen met ze alle om 16:00 live via het Microsoft Teams platform. Door de interactie met de deelnemers te combineren met leuke informatie over wat er gegeten en gedronken werd zorgde voor een leuke middag. Ook kwam de eigenaresse van 30ML telkens even wat leuks vertellen over haar eigen zaak en over 30ML algemeen. Ook was de franchisenemer van 30ML Leidscherijn was aanwezig.

Toekomstperspectief:

Wij zien dit concept zeker nog groeien in de horeca branche. Een nieuw concept voor all day breakfest zaken zoals 30ML zorgt voor hun een nieuwe inkomstenbron. Maar ook is het voor hun klanten weer een leuke bezigheid in deze vervelende tijd met minder ontspanning. Iedereen blijft op zoek naar de horeca beleving thuis en je kan niet ieder weekend een bier of wijnproeverij doen thuis. Daarom is dit concept leuk om te doen!

Na de uitvoer van de caketasting hebben we van de eigenaresse van 30ML Hart van Zuid te horen gekregen dat ze dit concept zeker vaker wil gaan uitvoeren en zou het graag verder uit willen werken. Door de feedback te verwerken kunnen we de caketasting optimaliseren. Ook de eigenaressen van 30ML Leidscherijn was erg enthousiast en zou een concept zoals dit ook bij haar in Utrecht willen introduceren!